Vítáme vás na Portálu občana města Hulína!
Portál občana slouží pro poskytování elektronických služeb a umožnění elektronické komunikace s občany.
Portál občana nabízí některé své služby online. K získání přístupu k těmto online službám je potřeba provést bezpečné a zaručené vzdálené ověření Vaší totožnosti. K tomu poslouží Vaše identifikační prostředky, které je možno vnímat jako pomyslný klíč k otevření identifikační brány.
Identifikačními prostředky vydanými v souladu se zákonem č. 250/2017 Sb., o elektronické identifikaci, ve znění pozdějších předpisů, v současné době jsou:
Občanský průkaz s aktivovaným kontaktním elektronickým čipem vydaný po 1. 7. 2018. V tomto případě se lze registrovat do Portálu občana přímo bez návštěvy úřadu. eObčanka se pak používá i pro každé další přihlášení do Portálu. Pokud eObčanku občan nemá, může požádat o předčasnou výměnu občanského průkazu bez čipu za eObčanku (stejným způsobem jako o výdej nového občanského průkazu). Tuto předčasnou výměnu bude ale muset uhradit dle platného ceníku. Pokud eObčanku má, ale neaktivoval si čip, doporučujeme navštívit pracoviště osobních dokladů a nechat si čip aktivovat. K aktivaci nepotřebujete nic, pouze eObčanku a připravit si dva číselné kódy (podobně jako PIN). Aktivací eObčanky si otevře cestu k elektronické komunikaci nejen s naším úřadem, ale i s jinými orgány státní správy, např. prostřednictvím státního Portálu veřejné správy, ČSSZ atd.
NIA ID, státem zdarma poskytovaný identifikační prostředek založený na kombinaci jména, hesla a SMS kódu, dříve označovaný jako uživatelský účet, OTP či UPS,
Mobilní klíč eGovermentu, státem zdarma poskytovaný identifikační prostředek, který představuje využití přihlašování bez potřeby zadávání dalších ověřovacích kódů,
MojeID, MojeID můžete používat jako plnohodnotný autentizační prostředek a přihlašovat se tak například i ke službám veřejné správy
další identifikační prostředky vydávané soukromoprávními subjekty, např. bankovní identita